Odstąpienie od umowy

Warunki odstąpienia od umowy:

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł ze Sprzedającym umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie. Klient będący Konsumentem może odstąpić od umowy składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Konsument może złożyć oświadczenie, na formularzu którego wzór stanowi załącznik numer 2 do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U 2014 poz. 827). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno być wysłane na adres: Zaścianki, ul. Modrzewiowa 11, 15-523 Zaścianki + 48 730 700 266, biuro@hard-ice.pl
  3. a. W razie odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
    b. Klient będący Konsumentem ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedającemu niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba, że Sprzedający zaproponuje, że sam odbierze towar. Towar powinien być odesłany na adres siedziby Sprzedającego. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
    c. Zwracany w tym trybie Towar powinien być w stanie nienaruszonym i nieużywalnym. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
    d. Sprzedający zwróci Klientowi będącemu Konsumentem niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania towaru, wszystkie dokonane przez niego płatności. .
    e. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    f. W przypadku, gdy Klient płacił przelewem, zwrot płatności otrzymanych od Klienta nastąpi na konto z którego dokonana była płatność, chyba, że Klient w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy wskaże inne konto. W przypadku, gdy płatność była uiszczana przy odbiorze Towaru, Klient w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy każdorazowo powinien wskazać numer konta, na który mają być zwrócone pieniądze.
  4. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, bezpośredni koszt zwrotu Towaru ponosi Kupujący. W przypadku Towarów, które nie mogą być w zwykłym trybie odesłane pocztą, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedającym w celu ustalenia kosztów zwrotu.
  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadku:
    a. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    b. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    c. w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    d. w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    e. w którym przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    f. w którym przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.